سرخط خبرها

آندو: قطر را دست کم گرفتیم و باختیم|۱۳ مدعی آسیایی برای رسیدن به جام جهانی داریم

  • کد خبر: ۲۱۱۴۶۵
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
آندو: قطر را دست کم گرفتیم و باختیم|۱۳ مدعی آسیایی برای رسیدن به جام جهانی داریم
آندرانیک تیموریان اعتقاد دارد که فوتبال آسیا از حالتی که فقط چهار، پنج مدعی داشت خارج شده و وضعیت جدیدی را تجربه می‌کند که شاید موجب شگفتی‌های بیشتر در آینده شود.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره دلیل حذف از جام ملت‌های آسیا این جملات را به زبان آورده است: «تیم‌هایی مانند قطر که درگذشته جزو مدعیان نبودند در سال‌های اخیر رشد کرده‌اند و شاید ما هنوز قطر را به چشم همان تیم درجه دویی می‌دیدیم که در تاریخ تقابل‌های خود فقط یک بار موفق شده بود تیم ملی کشورمان را شکست دهد. ما چوب ذهنیت‌مان نسبت به تیم‌هایی از این دست را خوردیم و قدری این قبیل تیم‌ها را دست کم گرفتیم. همان طور که دیدید در بازی با ژاپن طور دیگری بودیم، چون می‌دانستیم عقبه ژاپن چیست و با چه تیمی بازی داریم. در بازی با قطر، اما این حس کمتر وجود داشت و احساس می‌کردیم از پیش برنده‌ایم. از طرفی بسیاری از موقعیت‌های ما در بازی با قطر گل نشد و شما وقتی در آن جو ورزشگاه که کاملا به سود میزبان است، موقعیت‌هایت یکی بعد از دیگری گل نمی‌شود، به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می‌شوی.»


مربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: «تیم‌های درجه سه فوتبال آسیا به تیم‌های درجه دو نزدیک شده‌اند و تیم‌های درجه دو به تیم‌های درجه یک. این به معنی فشرده‌تر شدن رقابت است. شما خودتان تصور کنید که درکنار تیم‌هایی مانند ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا که مدعیان همیشگی و سنتی فوتبال آسیا محسوب می‌شوند باید همین تیم قطر را هم قرار بدهیم. اردن هم اضافه شده که تعداد مدعیان برای صعود به جام جهانی بعد را به عدد هفت می‌رساند. اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. شما ازبکستان را داری که مدعی است و دوست دارد به جام جهانی بعد برود. عراق هم هست که تیم قابل احترامی است. تاجیکستان را هم نباید از ذهن دور کنی. ضمن اینکه سوریه، عمان و امارات هم حتما برای رسیدن به جام جهانی بعد انگیزه خواهند داشت. تعداد این تیم‌ها را حساب کنی به ۱۳ تیم می‌رسد. به هرحال خیلی مباحث هست که ایجاد انگیزه می‌کند تا این تیم‌ها به جام جهانی بروند. درعین حال شما باید روی رشد تیم‌هایی مانندهنگ کنگ، ویتنام و تایلند نیز حساب باز کنی. فوتبال آسیا دیگر عرصه‌ای برای تاخت و تازبی دغدغه مدعیان سنتی نیست و باید کار کنی وزحمت بکشی تا مقابل این تیم‌ها به نتیجه مطلوب برسی.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->